انتقال گیاهان دارویی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس ممنوع شد

اگرچه بسیاری از ما  گیاهان دارویی ایران را می شناسیم، اما برخی از ما از فواید آنها و فوایدی که برای ما به ارمغان می آورند بی اطلاع هستیم.

در این مقاله در مورد گیاهان دارویی که می شناسید اما فواید آن را نمی دانید و یا ممکن است ندانید اما حتما باید با آنها آشنا شوید صحبت خواهیم کرد و اینکه این گیاهان چه فوایدی دارند!

به گفته بسیاری از متخصصان تغذیه و تغذیه، گیاهان و ادویه‌هایی که به وعده‌های غذایی خود اضافه می‌کنید، هم تأثیر مثبتی بر سلامتی شما دارند و هم طعم غذا را افزایش می‌دهند.

علاوه بر این، گیاهان و ادویه ها با التهاب در بدن شما مبارزه می کنند و آسیبی که به سلول های شما وارد می کنند را کاهش می دهند.

از زمان های قدیم، مدت ها قبل از استفاده در بسیاری از آشپزخانه ها، برای درمان بیماری ها نیز استفاده می شده است. امروزه علم مدرن نیز ثابت کرده است که بسیاری از گیاهان واقعاً برای سلامتی انسان مفید هستند.

این گیاهان و ادویه جات به دست آمده از برگ، ریشه یا دانه گیاهان شفا را به آشپزخانه شما می آورند.

شما می توانید از بیشتر گیاهانی که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، در آشپزخانه، در وعده های غذایی و میان وعده های خود به دلخواه استفاده کنید. در اینجا چند گیاه وجود دارد که می توانید هنگام پختن غذای بعدی خود از آنها استفاده کنید یا ممکن است بخواهید آنها را ببینید و بخرید:

اولین گیاه دارویی که می خواهیم به شما معرفی کنیم: رزماری! گیاه رزماری که بوی تند دارد، به ویژه سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند.

فقط بوییدن گیاه می تواند برای شما مفید باشد. در یک مطالعه، مشخص شد افرادی که بوی رزماری را استشمام می‌کنند، در تست‌های حافظه و سایر مسائل ذهنی بهتر از کسانی که بوی رزماری را استشمام نمی‌کنند، عمل می‌کنند.

علاوه بر این، رزماری می تواند به جلوگیری از اختلالات آلرژیک و احتقان بینی، به لطف ماده فعال موجود در آن کمک کند. به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، از سیستم عصبی محافظت می کند، برای هضم غذا مفید است و به طور گسترده برای تسکین درد و تسکین التهاب استفاده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.