مردی که ساز دف در بازار تهران را مهریه زنش قرار داد

در حال حاضر بسیاری از سازها مانند ساز دف در بازار به شکل MIDI وجود دارند. که به یک ابزار الکتریکی با یک بانک حافظه از نمونه نت های دیگر ابزار اشاره دارد.

سازهایی مانند این شامل کیت درام اصلاح شده ای است که آلن پس از تصادف رانندگی که منجر به از دست دادن یکی از بازوهایش شد، می نوازد.

کیت اصلاح‌شده به او اجازه می‌دهد تا با پدال‌های پا برخی از طبل‌ها را بنوازد و در غیر این صورت با ضربه زدن به آنها با چوب طبل کنترل می‌شود.

بخشی از کیت درام شامل درام‌های MIDI است که می‌توان آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که متوالی نت‌ها را با یک ضربه به مکان مناسب منتشر کنند.

صدای تولید شده بستگی به نحوه ضربه زدن به سطح ساز و نقاط دقیق کوبیده شدن دارد. پیشرفت تکنولوژی بیشتر این نوع آلات موسیقی با برق کار می کنند و در نتیجه دسته دیگری از سازها به نام آلات الکترونیکی هستند.

اما در مورد بوق فرانسوی چطور؟ هنگام حضور در ارکستر، احتمالاً متوجه سازهای برنجی نیز شده اید.

این سازها همچنین به نوازنده نیاز دارند که هوا را در دهانه های خود دمد، اما به جای اینکه از چوب ساخته شوند، از برنج تشکیل شده اند. سازهای برنجی از لرزش لب های نوازنده برای تغییر صدای نت استفاده می کنند.

همچنین از کوتاه کردن ستون برای ایجاد یادداشت های مختلف استفاده می کند. برای تغییر طول ستون، سازهای برنجی از یک لغزنده یا شیر استفاده می کنند. علاوه بر استفاده از آنها در ارکستر، استفاده از این سازها در موسیقی جاز را نیز خواهید شنید.

از دیگر سازهای این دسته از سازهای موسیقی می توان به سیمباسو، ترومبون، توبا و ترومپت اشاره کرد.

سازهای کیبورد شامل ردیف‌هایی از اهرم‌هایی است که نوازنده با انگشتان خود فشار می‌دهد تا سیم یا مکانیسم دیگری را به لرزه درآورد. پیانو و ارگ نمونه ساز یک کیبورد هستند. سلستاها و کاریلون‌ها گزینه‌های سازهای کیبورد را تکمیل می‌کنند.