دستکش نخی مشکی عضوی جدا نشدنی از استایل شخصی مگان مارکل

به گفته مونیکا پاتل، دانشجوی دانشگاه هندو بنارس(BHU)، پوشیدن روسری و دست با استفاده از دستکش نخی مشکی به تنهایی از آفتاب سوختگی و برنزه شدن خورشید محافظت نمی کند، بلکه پوست را از گرد و غبار محافظت می کند.

او افزود: «در هنگام خرید دستکش و روسری، ترجیح می‌دهم مواد پنبه‌ای را به جای پارچه‌های مصنوعی چاپ شده انتخاب کنم، شگفت‌زده هستم که چگونه برخی افراد هنوز روسری نازک ابریشمی را ترجیح می‌دهند.

یک پارچه تیره همیشه بهتر از یک پارچه رنگ روشن است، علاوه بر این، پوشیدن روسری فقط یک رضایت روحی است که اگر در زیر نور خورشید راه می‌رویم، محافظت می‌شویم زیرا آفتاب می‌سوزد و برنزه شدن خورشید حتی در آفتاب کمتر سوزان می‌تواند اتفاق بیفتد.

آکانکشا گوپتا، محقق محقق در دانشگاه هندو باناراس. صبا حیدر یکی از دانشجویان یک کالج خصوصی می‌گوید: «من شخصاً به چنین پوشش‌هایی اعتقاد ندارم و برای جلوگیری از گرمازدگی، از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنم و از «دوپاتا» یا کلاه نخی برای پوشاندن سرم استفاده می‌کنم.

به گفته یک متخصص پوست، دکتر آرویند سینگ، اشعه ماوراء بنفش A (UVA) و ماوراء بنفش B (UVB) که از خورشید تابش می شود می تواند پوست را بسوزاند و پیر کند.

در حالی که اشعه UVA در مقایسه با اشعه UVB که در ساعات اولیه به خصوص 8 صبح تا 10 صبح و 2 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر غالب است خطرناک تر است، بنابراین باید در این ساعات که به اشتباه کمتر در نظر گرفته می شود از پوست محافظت کرد. مضر است.»

به گفته دکتر آرویند، بسیاری از عینک های آفتابی محلی دارای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نیستند.

در واقع این عینک مضرتر است، زیرا پس از استفاده از آن، افراد بدون چتر یا سایه در زیر نور خورشید راه می روند و فکر می کنند که در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می شوند.