با استفاده از گونی پلاستیکی رولی برای خود چادری بدوزید که هیچگاه پاره نمی شود

کوپلاسم بیش از 25 سال است که گونی پلاستیکی رولی را برای بسته بندی صنعتی تولید می کند و دائماً نوآوری می کند و همیشه بر کیفیت اصرار دارد.

از جمله انواع گونی هایی که در حال حاضر ارائه می کنیم عبارتند از: گونی های پلی اتیلن (PE)، گونی های پلی پروپیلن (کیسه های رافیا) و گونی های کاغذی کرافت.

سه نوع گونی برای بسته بندی صنعتی وجود دارد که از سه ماده مختلف ساخته می شود:

پلی اتیلن رایج ترین پلاستیک در جهان است. بسیاری از محصولات روزمره ما با این ماده ساخته می شوند.
پلی پروپیلن یک ترموپلاستیک است که برای اولین بار در سال 1954 ساخته شد.

از آنجایی که یکی از ارزان ترین پلاستیک ها است، در حال حاضر یکی از پرمصرف ترین پلیمرها است.

کاغذ کرافت برای بسته بندی مواد شیمیایی خام، مواد غذایی، مصالح ساختمانی و غیره استفاده می شود
در زیر، با جزئیات بیشتر، ویژگی های خاص هر یک از مواد، کیفیت آنها، از جمله اثرات زیست محیطی را توضیح می دهیم.

 

پلی اتیلن از پلیمریزاسیون گاز اتیلن تولید می شود. پلیمریزاسیون اتیلن زنجیره های بلندی از هیدروکربن ها را به وجود می آورد که در چندین جهت منشعب می شوند.

سطح پخش، نوع پلی اتیلن را تعیین می کند. استفاده از چندین نوع پلی اتیلن دارای مزایایی از جمله نقاط ذوب و انجماد بسیار بالا می باشد. بسته به کاربرد، چگالی پلاستیک تعیین می شود. چهار شکل از این پلیمر پلاستیکی وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرد:

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE): دارای درجه انشعاب کمتری در زنجیره های پلیمریزاسیون است. این نوع پلی اتیلن سفت، محکم و بادوام است.

بادوام است و قادر به مقاومت در برابر دماهای بالا و پایین است. مات است و در ظروف ذخیره سازی، بشکه های آب و غیره یافت می شود.

همچنین در کیسه هایی برای بسته بندی مواد غذایی به شکل دانه، مواد معدنی، کودها، سیمان و سایر مواد حجیم استفاده می شود.
پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE): این پلیمریزاسیون از طریق رادیکال های آزاد ایجاد می شود که منجر به انشعاب با زنجیره کوتاه و بلند می شود. این نوع پلی اتیلن بسیار انعطاف پذیر است اما استحکام کششی و دوام کمتری دارد.

با استحکام کششی کمتری نسبت به HDPE اما با انعطاف و انعطاف پذیری بیشتر، LDPE برای تولید فوم بسته بندی، دستکش یکبار مصرف و بسته بندی پلاستیکی استفاده می شود.