استفاده از عسل طبیعی کندوان در تولید ماسک های جوان کننده صورت

در واقع عسل طبیعی کندوان زخم ها را التیام می بخشد؛ یک بررسی در سال 2018 نشان داد که عسل دارای خواص ضد میکروبی است.

مروری بر مطالعات در سال 2017 همچنین نشان داد که عسل، بره موم و ژل رویال ممکن است مزایای سلامتی بالقوه ای برای مهار میکروبی و بهبود زخم داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که عسل مورد استفاده در محیط های تحقیقاتی درجه پزشکی است، به این معنی که بازرسی شده و استریل است.

درمان بریدگی با عسلی که از فروشگاه می‌خرید ایده خوبی نیست. همیشه قبل از استفاده از عسل برای اهداف پزشکی با پزشک خود صحبت کنید.

حتی ممکن است برخی از فواید شناختی عسل خام وجود داشته باشد. پلی فنول های موجود در عسل ممکن است قادر به مقابله با التهاب در هیپوکامپ، بخشی از مغز که در حافظه نقش دارد، شود.

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می تواند برای بسیاری از قسمت های بدن از جمله سلامت مغز مفید باشد.

عسل خام علاوه بر پری بیوتیک ها و مواد مغذی مفید، می تواند حامل باکتری های مضری مانند کلستریدیوم بوتولینوم نیز باشد. این به ویژه برای نوزادان خطرناک است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) توصیه می کند که هرگز نباید به نوزاد کمتر از یک سال عسل داده شود.

علائم مسمومیت بوتولیسم در نوزادان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

یبوست
تنفس آهسته
افتادگی پلک
عدم وجود دهان
از دست دادن کنترل سر
فلج که به سمت پایین گسترش می یابد
تغذیه ضعیف
بی حالی
گریه ضعیف
در بزرگسالان، علائم می تواند شامل یک دوره کوتاه اولیه اسهال و استفراغ، به دنبال آن یبوست و علائم شدیدتر، مانند تاری دید و ضعف عضلانی باشد.

اگر هر یک از این علائم را بعد از خوردن عسل خام تجربه کردید، با پزشک صحبت کنید؛ همچنین اگر به عسل یا گرده زنبور عسل حساسیت دارید، باید از عسل اجتناب کنید.

باید به دنبال عسلی بگردید که روی برچسب «خام» نوشته شده باشد یا از مزرعه‌ای تهیه شده باشد که بتواند پاستوریزه نشده بودن آن را تأیید کند.

عسل در انواع مختلفی با برچسب‌هایی مانند «طبیعی»، «ارگانیک» و «خالص» عرضه می‌شود، اما هیچ‌کدام از این موارد نشان‌دهنده خام بودن آن نیست.

به دنبال برچسبی باشید که به طور خاص «خام» را نوشته باشد و مراقب هر گونه مواد افزودنی مانند شیرین کننده های مصنوعی باشید.