استفاده از رب گوجه سفیر در زمان های گذشته از رسومات اصلی در عروسی بود

در حقیقت رب گوجه سفیر معمولاً به عنوان یک درمان خانگی برای یبوست دوران کودکی استفاده می شود زیرا ممکن است دفعات دفع مدفوع را بهبود بخشد و درد شکم را کاهش دهد.

ملاس منبع غنی آنتی اکسیدان است: آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، این رادیکال ها مولکول هایی هستند که در صورت وجود مقادیر زیاد ممکن است به سلول های شما آسیب برسانند.

به نوبه خود، حضور بیش از حد رادیکال های آزاد ممکن است منجر به استرس اکسیداتیو و بیماری های مرتبط متعدد شود.

ملاس به خصوص غنی از آنتی اکسیدان های پلی فنل است و احتمالاً نسبت به سایر محصولات نیشکر مانند آب میوه و شربت، پلی فنل بیشتری دارد.

تحقیقات مصرف پلی فنول را با پیشگیری، به تاخیر انداختن یا کاهش اثرات بیماری های مزمن، از جمله بیماری قلبی، دیابت، چاقی و سرطان مرتبط می کند.

همه انواع ملاس، از جمله بند سیاه، منابع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند که به محافظت در برابر بسیاری از بیماری های مزمن کمک می کنند.

ممکن است سلامت استخوان را تقویت کند: کلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن شماست و بیشتر ساختار استخوانی شما را تشکیل می دهد.

استخوان ها به طور مداوم از طریق فرآیندی بازسازی می شوند که نیاز به آزادسازی و بازجذب منظم کلسیم دارد.

با این حال، مصرف کم کلسیم در طول زمان ممکن است منجر به از دست دادن توده استخوانی شود و شما را در معرض خطر پوکی استخوان قرار دهد وضعیتی که منجر به شکنندگی استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی می‌شود.

تحقیقات نشان می دهد که مکمل های کلسیم ممکن است خطر پوکی استخوان را کاهش دهد.

از آنجایی که ملاس بلک استرپ 10 درصد از DV را برای این ماده معدنی در یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) فراهم می کند، مصرف آن ممکن است سلامت استخوان ها را تقویت کند.